نتایج هفته اول لیگ نهم حرفه ای کشور

سوت آغاز نهمین دوره لیگ برتر فوتبال از ساعت 17:15 روز پنجشنبه 15/5/1388 توسط سعید بخشی‌زاده در ورزشگاه دستگردی تهران به صدا درآمد و دو تیم راه‌آهن و فولاد خوزستان دیدار افتتاحیه را برگزار کردند.

سوت آغاز نهمین دوره لیگ برتر فوتبال از ساعت 17:15 روز پنجشنبه 15/5/1388 توسط سعید بخشی‌زاده در ورزشگاه دستگردی تهران به صدا درآمد و دو تیم راه‌آهن و فولاد خوزستان دیدار افتتاحیه را برگزار کردند.

راه آهن 2 – فولاد  1

در این دیدار تیم راه‌آهن با نتیجه 2 بر یک برابر حریف به برتری رسید. ابتدا جواد شیرزاد در دقیقه 64 فولاد را پیش انداخت اما ایمان حیدری در دقیقه 65 و کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 84 برای راه‌آهن گلزنی کردند تا تیم میزبان اولین 3 امتیاز لیگ برتر را به دست آورد و فولاد با لوکا بوناچیچ اولین شکست خود را تجربه کند.

مس 3 - پرسپولیس 3

دومین دیدار از هفته اول مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه شهید باهنر کرمان بین تیم های مس و پرسپولیس برگزار شد که دو تیم پس از 90 دقیقه تلاش و سه بار پیش افتادن قرمزها با تساوی 3 بر 3 به پایان رسید.

هادی نوروزی در دقایق 25 و 41 و شیث رضایی در دقیقه 79 از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گلزنی کردند و ادینهو در دقایق 36 و 81 و روح‌ا... بیگدلی در دقیقه 55 برای مس موفق به گلزنی شدند.
همچنین یوسفی بازیکن تیم مس با دریافت دومین کارت زرد در دقیقه 76 از بازی اخراج شد.

ذوب آهن 3 – سایپا صفر

شاگردان ابراهیم زاده در همان ابتدای بازی و در دقیقه 2 روی حرکت اسماعیل فرهادی و گل به خودی مرتضی ابراهیمی به گل اول رسیدند.

در دقیقه 23 محسن مسلمان با حرکتی دیدنی گل دوم ذوب آهن را وارد دروازه ابراهیم میرزاپور کرد.
در حالی که در نیمه دوم نارنجی پوشان آرایش هجومی به خود گرفته بودند این تیم ذوب آهن بود که توانست در دقیقه 84 توسط اسماعیل فرهادی به گل سوم برسد. در دقایق باقی مانده شاگردان مایلی کهن نتواستند نتیجه بازی را تغییر دهند تا نایب قهرمان لیگ هشتم و قهرمان جام حذفی نهمین دوره لیگ برتر را با اقتدار آغاز کند.

قضاوت این دیدار بر عهده یدا... جهانبازی بود. وی از تیم ذوب آهن به محمد صلصالی و مصطفی صالحی نژاد کارت زرد نشان داد.

پیکان صفر – مقاومت سپاسی 2

دیدار تیم‌های پیکان قزوین و مقاومت سپاسی شیراز با نتیجه 2 بر صفر به سود مقاومت به پایان رسید.

پس از بازی پایاپای دو تیم در نیمه اول، در نیمه دوم علی محمد دهقان موفق شد در دقیقه 57 تیم مقاومت را یک بر صفر پیش بیندازد.

شاگردان داود مهابادی در ادامه در دقیقه 85 توسط شهرام گودرزی به گل دوم رسیدند تا شاگردان سابق غلامحسین پیروانی به اولین سه امتیاز این فصل برسند.

قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا فغانی بود. وی از تیم پیکان به علی قربانی، محمود پور اسدا... و سعید دقیقی و از مقاومت به سیروس سنگچولی و رضا حقیقی کارت زرد نشان داد.

شاهین بوشهر 1 – ملوان انزلی 1

تیم فوتبال شاهین بوشهر در اولین دیدار در لیگ برتر نخستین امتیاز این رقابتها را دشت کرد و در مقابل تیم ملوان به تساوی یک بر یک رضایت داد.

این دیدار در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر و در حضور حدود 10 هزار تماشاگر برگزار شد.
مهران جعفری در دقیقه 19 برای ملوان گلزنی کرد. رضا بادیانی در دقیقه 76 از روی نقطه پنالتی گل شاهین را به ثمر رساند تا تساوی یک بر یک در پایان 90 دقیقه رقم بخورد.

خداداد افشاریان داور مسابقه به جمال حق شناس از شاهین و حسین ابراهیمی از ملوان کارت زرد نشان داد.

پاس صفر – استیل آذین 2

تیم‌های فوتبال پاس همدان و استیل‌آذین در هفته اول نهمین دوره لیگ برتر در ورزشگاه شهید مفتح همدان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود استیل‌آذین به پایان رسید.
گل‌های استیل‌‌آذین را در این دیدار فریدون زندی در دقیقه 19 و علی کریمی دقیقه 88 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند تا این تیم تازه وارد لیگ نهم را با پیروزی آغاز کند.

مجید حیدری در دقیقه 40 برای پاس همدان گل زد، اما این گل از سوی داور مسابقه مردود اعلام شد.
قضاوت این دیدار بر عهده محمود رفیعی بود. وی به افشن چاوشی از استیل آذین کارت زرد نشان داد و مجید غلام‌نژاد را در دقیقه 70 از پاس همدان با کارت قرمز اخراج کرد.

استقلال 1 – سپاهان صفر

تیم استقلال تهران در اولین دیدار خود توانست تیم مدعی سپاهان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. این دیدار در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران برگزار شد.

استقلال که فصل قبل با امیر قلعه نویی به مقام قهرمانی لیگ رسید، در اولین دیدار لیگ برتر نهم با هدایت صمد مرفاوی با تک گل امیدرضا روانخواه نماینده اصفهان را شکست داد.

نیمکت نشینی آرش برهانی مهاجمی که فصل قبل آقای گل لیگ برتر شده بود از نکات قابل توجه این دیدار بود. البته وی بعنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم به میدان رفت. هدایت ممبینی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت.

استقلال اهواز 1 – ابومسلم 1

تیم فوتبال استقلال اهواز در هفته اول لیگ برتر فوتبال با نتیجه یک بر یک برابر ابومسلم متوقف شد.

این دیدار در ورزشگاه تختی اهواز به قضاوت تورج حق‌وردی برگزار شد. فرانک آتسو در دقیقه 32 گل استقلال اهواز را روی سانتر جواد ماهینی و با یک ضربه سر به ثمر رساند و سعید خانی در دقیقه 77 گل تساوی ابومسلم را وارد دروازه حریف کرد.

سعید خانی، میثم حاجیان و داود دانش‌دوست از ابومسلم و عبدا... توحیدی‌مهر از استقلال اهواز در این دیدار اخطار گرفتند.

استقلال اهواز با مربیگری خداداد عزیزی به میدان آمد، ضمن اینکه در آن طرف میدان ابومسلم با مربیگری ناصر پورمهدی بازی کرد.

صبا 2 – تراکتورسازی 1

تیم‌های فوتبال صبای قم و تراکتورسازی تبریز در هفته نخست نهمین دوره لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این دیدار با نتیجه 2 بر یک به سود صبای قم به پایان رسید.
گل‌های صبا را در این دیدار محمد نوری در دقیقه 34 و امیرحسین فشنگچی در دقیقه 65 به ثمر رساندند و تک گل تراکتورسازی را محمد ابراهیمی در دقیقه 88 به ثمر رساند.

قضاوت این دیدار بر عهده احمد صالحی بود. وی به داود حقی و علیرضا لطیفی از صبای قم و محمد نصرتی و محمد باقر زعفرانی از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد