تلویزیون و حق از دست رفته فوتبال

سازمان محترم صدا و سیما که هر ماه برای موفقیت روزافزون خود جوایز، پاداش و مراسم های آنچنانی بر پا می کند و به همدیگر برای ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه های خود تبریک می گویند، گویا دل خوشی از لیگ برتر و علاقه مردم به ورزش ندارند.

سازمان محترم صدا و سیما که هر ماه برای موفقیت روزافزون خود جوایز، پاداش و مراسم های آنچنانی بر پا می کند و به همدیگر برای ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه های خود تبریک می گویند، گویا دل خوشی از لیگ برتر و علاقه مردم به ورزش ندارند.

برنامه های شکم پر کن تلویزیون که سال به سال تعداد دیش های ماهواره ای را روی پشت بام ها افزایش می دهد، با پخش برنامه های نسبتا مبتذل، مبلغ قبوض برق را نزد مردم افزون کرده و هفته اول لیگ برتر فوتبال را به شکل کاملا توهین آمیز پخش می کند.

شاید گرفتن درصد کمی از حق و حقوق پخش زنده فوتبال پس از سالها به مذاق این عزیزان خوش نیامده و آنها که چندین سال پول بی زبان فوتبال را در کیسه خود احساس می کردند و آنرا با سلام و صلوات بعنوان پاداش بین خود تقسیم می کردند حالا که کیسه های خود را نسبت به قبل کم وزن می بینند به مقابله با ورزش و علاقمندانش می پردازند.

برنامه های موفق تلویزیونی (البته از نظر سازندگانشان) که نه تنها سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه را بالا نبرده بلکه هر شب چهره ای از خودکفایی زنان و بدآموزی و برخوردهای خانوادگی را به نمایش می گذارد، گویای این مدعاست.

پخش یک سریال جنایی که تا نیمه های شب باید برای فرزندمان قصه های گل و بلبل تعریف کنیم تا آن صحنه های جنایی از ذهنش پاک شود و یا سریال های (3 ریال های) ناخانوادگی که عکس العمل های مختلفی را برای خانواده ها ایجاد می کند، باعث تبادل نظر بانوان محترم در خصوص طلب مهریه، احقاق حق و حقوق، آزادی اجتماعی و اختیارات بانوان که بهترین حربه برای فروپاشی خانواده است به نمایش در می آید.

سازمان محترم صدا و سیما زمانی موفق خواهد بود که بتواند دیش های ماهواره ای را کاهش داده و جوانان را برای زندگی واقعی و اسلامی تجهیز کند نه اینکه حالت مختلف یک معتاد، دزد، سارق، کلاهبردار یا جانی را به شکلی به نمایش بگذارند که حالت گوناگون این شخصیت ها در وجود جوانان وطن ایجاد خلع کند.

فوتبال این بزرگترین صنعت دنیا در مقطعی اگر با فشار اجنبی های AFC و FIFA روبرو نشده بود هیچگاه به فکر طلب حق خود نبود چون مسئولان ورزش ما با لابی های پشت پرده حق خود را می گرفتند و صدایشان در نمی آمد. این سازمان محترم با بودجه فراوان و مبالغ هنگفت از روی قبض های برق مردم و پول بیت المال قناعت نکرده و همچنان با پافشاری های زیاد قصد آن دارد تا بار دیگر این طفل یتیم را با تو سری پیش ببرند البته نه به سوی هدف و قهرمانی های ورزشی بلکه به سوی اهداف شخصی خودشان...

امیدواریم مسئولان ورزش همچون گذشته تبانی با تلویزیون را در دستور کار خود قرار نداده و از حقوق فوتبال دفاع کنند و از حق مسلم آن نگذرند تا بیش از این باشگاهها و ورزشکاران دچار مشکل نشوند.

سازمان محترم لیگ و فدراسیون فوتبال هم بهتر است به جای قوانین من در آوردی منشور، اخلاق و رعایت موازین خارج از مستطیل سبز برای بازیکنان، مربیان و مسئولان باشگاهها، به دنبال گرفتن حق و حقوق فوتبال باشند و مصلحت ها را بگذارند برای مواضع دیگرشان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد